luni, 2 februarie 2009

"Despre Blog si Ligi (de la un fost activist)"

Chiar daca este lung, urmatorul e-mail primit pe adresa complextm@yahoo.com il consideram un punct de vedere pertinent in ceea ce priveste reprezentarea studenteasca si cu precadere demersul acestui Blog. El ne arata, inainte de toate, diferenta imensa de atitudine dintre cei care au fost odata in Ligile Studentesti si epigonii zilelor noastre. Titlul articolului este si titlul original din e-mailul in cauza.

"
Mi-a dat recent un prieten link-ul catre blog-ul tau si l-am "rasfoit" putin. Nu am citit in detaliu pentru ca nu mai sunt student UPT si prefer sa uit magariile de care se lovesc cei care inca sunt. Dar am observat o chestie care nu mi-a placut si anume atitudinea fata de ligile studentesti. Asta mai ales pentru ca am fost si eu membru al LigaAc cativa ani buni si cunosc foarte bine situatia.

In primul rand pot sa-ti garantez ca nu toti oamenii care activeaza in ligile studentesti sunt "lingai".. Cunosc destui colegi din generatia mea de la liga care n-au avut nici un fel de beneficiu de pe urma muncii voluntare depuse. Dimpotriva ne mai alegem si cu o privire dispretuitoare de la oameni care de multe ori habar n-au despre ce vorbesc. Acuma nu vreau sa le iau apararea actualilor membrii ai ligilor pentru ca nu-i cunosc, dar sunt convins ca situatia nu s-a schimbat mult: asa era si inainte sa ajung eu acolo, asa a fost si cat am fost eu acolo si deci foarte probabil ca asa e si acuma.

Si daca nu ma crezi poti sa faci
o statistica cu membrii ligilor care si-au cazut anul si pe care nu-i cunostea nici un profesor decat poate pentru rezultatele slabe pe care le aveau. In al 2-lea rand te-as ruga sa nu faci confuzie intre organizatie si lichelele care se perinda din cand in cand pe acolo. Este important ca studentii sa inteleaga faptul ca ligile reprezinta niste unelte in relatia lor cu conducerea UPT. Faptul ca de multe ori aceste organizatii sunt conduse de niste netrebnici nu inseamna ca organizatia este problema... ci ca oamenii trebuie schimbati.

Cand am zis ca stiu care e situatia ma refeream si la chestia asta:
oriunde exista pozitii de conducere si/sau reprezentare exista si oameni de cacat care simt nevoia sa se afirme. Este un lucru inevitabil si adevarul e ca in destule cazuri reusesc, dar nu tot timpul. Am asistat si eu la destule chestii de genul si pot sa-ti spun ca cu cat este sictirul general mai mare cu atat au acesti oameni mai mult succes. Cu cat sunt mai putini oameni intr-o liga cu atat este mai probabil ca cei care conduc sa fie acolo doar din interes. Si pe aceeasi idee in al 3-lea rand, liga reprezinta TOTI studentii. Si cred ca multa lume intelege afirmatia asta total pe dos. Cand spui chestia asta studentii inteleg ca liga este ceva care trebuie cumva sa-i reprezinte. Ca si cum ar fi vorba de niste oameni veniti de undeva, nu se stie de unde anume, doar ca sa se ocupe de treaba asta.

De fapt liga este formata din studenti. Liga sunteti VOI. Fiecare student are dreptul sa participe la sedinte si sa-si sustina punctul de vedere. Mai mult orice student poate influenta organizatia printr-un vot. Toate ligile studentesti sunt ONG-uri iar statutul dupa care functioneaza trebuie sa fie aprobat la tribunal ca fiind in concordanta cu constitutia Romaniei. Chestia asta inseamna pe scurt ca daca statutul este prea restrictiv si nu-ti da posibilitatea de a-ti exprima optiunea prin vot, intr-un fel sau altul, el poate fi contestat.
Deci posibilitati de a schimba situatia, acolo unde sunt probleme, exista. Intrebarea este daca exista si oameni care sunt dispusi sa o faca. Mie sincer mi se pare ca studentii sunt mult prea preocupati de cum ar putea sa treaca cu mai putin efort examenele ca sa le mai pese de altceva. Eu cati ani am fost la liga am vazut destule cazuri de oameni care sustineau ca nici macar nu stiu unde anume avem sediul si ca noi am fi devina pentru chestia asta. Adica daca nu ai cascat urechile la cursul de inceput de an, unde cam de fiecare data a fost cineva care a vorbit despre liga, si daca nu ai cascat ochii la toate afisele prin facultate si fluturasii care s-au impartit si daca nu te-ai sinchisit sa intrebi la secretariat pai si normal ca n-ai de unde sa sti unde este sediul.

Dar asta e situatie:
majoritatea studentilor sunt complet dezinteresati iar ligile de multe ori reflecta perfect acest lucru. O reflecta prin oameni care ajung sa obtina niste privilegii fara a avea vreun merit ... tabere, burse prin tari straine.. etc. Acuma in final vreau sa-ti zic ca [...] ar fi si cazul sa mai arate cineva ce se intampla poate se trezesc si copii astia din letargie. Dar denigrarea completa a ligilor nu face decat sa-i indeparteze si mai mult pe studenti de cel mai important mijloc pe care il au in apararea propriilor drepturi. Si zic asta pentru ca nu cred ca discutam de o cauza pierduta. In ligile care nu s-au vandut complet mai este o sansa iar cele care au ramas "doi oameni si-o stampila", cum le ziceam pe vremuri, se poate rezolva chiar mai simplu. Totul e sa-si dea cineva interesul pentru ca mai devreme sau mai tarziu orice student termina facultatea, sau o abandoneaza, si atunci trebuie sa paraseasca si liga.

Mai sunt cazuri de indivizi la 30 de ani cu copii care isi fac iluzii dar nu rezista mult daca are cine sa-i provoace.
Despre echipa actuala de la LigaAC eu sincer am o impresie buna. [...] faptul ca sunt doar 14 te asigur ca nu e vina lor. Eu cand eram acolo am fost si mai putini cu toate ca ne chinuiam din rasputeri sa atragem oameni. Erau si mai multe departamente decat acum si am fi oferit o "functie" oricui dadea semne ca vrea sa se implice. Din pacate studentii au doar dreptul sa faca asta, nu si obligatia. Si oricum nu poti obliga pe nimeni sa-si dea interesul pentru nimic. Iar injuraturile tot cei care incearca sa faca ceva le suporta. "

2 comentarii:

Anonim spunea...

Comentariul tau e atat de idiot incat se vede ca nu ai inteles nimic din ce a vrut omul asta sa zica.

kitty spunea...

da sunt de acord cu ce se spune aici,dar mai sunt si studenti care nu au putut s vina la faculta la inceputu anului si nu au vzt acele afise sau acei fluturasi,sau pur si simplu sunt anul 1 si nu stiu cei de capul lor!cel putin eu asa am patit!noroc k am avut ocazia sa l cunosc p seful ligii noastre si inca un membru fara s stiu ca i seful ligii si am stiut k el nu poate fii asa cum zic gurile rele!