sâmbătă, 28 martie 2009

JobShop 2009


Mai sunt 3 zile până la JobShop®, eveniment de carieră de talie naţională, care va aduce 2 zile de standuri unde cele mai mari companii din ţară îşi vor prezenta studenţilor şi tinerilor absolvenţi diferitele proiecte în derulare. În cadrul întâlnirii dintre studenţi şi companii, aceştia îşi vor putea depune CV-urile la companiile de care sunt interesaţi.

La eveniment vor lua parte antreprenori precum Ovidiu Şandor, Mădălin Mătică sau Florentin Banu, care vor împărtăşi studenţilor o parte din experienţa dobândită în drumul lor către o carieră de succes.

Anul acesta se vor organiza 18 traininguri specializate pe carieră, element ce deosebeşte JobShop de orice alt târg de carieră. Trainingurile, pe teme cum ar fi tehnici de prezentare, comunicare în echipă, managementul proiectelor, managementul timpului, redactare de CV și scrisoare de intenție, programare neuro-lingvistică sau tehnici de persuasiune vizează pregătirea studenţilor în vederea aplicării la diverse job-uri, deprinderea unor abilităţi de comunicare şi nu în ultimul rând a unor abilităţi de gestionare eficientă a timpului.

JobShop® a început timid în Timişoara, cu 4 companii participante în anul 1993. De atunci au fost organizate 58 de ediţii în cele 5 mari centre universitare din ţară. În anul 2008, evenimentul a reunit 241 de companii şi 21000 de studenţi la nivel naţional.

Cine organizează Jobshop®? BEST - Board of European Students of Technology este o organizaţie studenţească internaţională care întruneşte 81 de universităţi tehnice din toată Europa. BEST Timişoara a fost înfiinţată în 1991 şi numără peste 40 de membri dinamici şi cu chef de viaţă. Cu ce se ocupă BEST? Competiţii inginereşti, suport permanent în carieră pentru studenţi şi cursuri sau excursii tematice.

Deschiderea ediţiei JobShop de anul acesta va avea loc marţi, 31 martie, în clădirea Facultăţii Electro, la ora 9:00.

***Intr-o perioada de criza cum se prefigureaza in viitorul apropiat nici o ocazie de a pescui un Job nu trebuie ratata.

9 comentarii:

Anonim spunea...

Din pacate JobShop-urile sunt in interesul tuturor, insa nu al studentilor.

Se vede de la o schioapa ca JobShop-ul este doar o actiune mascata prin care organizatorii ei vor sa-si gaseasca un job bun (mai bun) la companiile locale, folosindu-se de contactele de TOP ce si le fac organizand o astfel de mascarada!

Cati studenti s-au angajat folosind JobShop? Exista o statistica, ori un raport al JobShop-urilor din anii anteriori? Ma indoiesc totusi ca exista asa ceva, pentru ca ar demonstra clar ca JobShop-ul e doar de forma si inutil comunitatii. :-).

Totusi, organizatorilor le suna cunoscut faptul ca suntem intr-o criza economica globala? :-)...

Ahh...da! Tocmai de asta trebuie sa-si gaseasca o pozitie calduta pe la o multinationala locala...

Anonim spunea...

In loc sa te bucuri ca in perioada asta de "criza economica globala" BEST aduce companii in Poli, tu comentezi.

JobShop e pentru toti, fiecare profita de el cum poate.

Organizatorii nu au timp sa mearga la training-uri, prezentari sau sa stea prea mult de vorba cu cei de la standuri, dar isi pot trece in CV ca au facut voluntariat si au organizat un targ de job-uri de o asa mare amploare.

Ceilalti studenti pot fie sa invete chestii noi (de la traineri sau antreprenori), fie sa discute cu cei de la standuri despre un posibil job sau loc de practica.

Eu mi-am gasit anul trecut un loc de practica cu ajutorul JobShop si tot acolo am aflat de Honeywell Award, la care m-am inscris si am castigat 400 euro. Anul asta, cine stie, poate imi gasesc un job :)

Bafta si tie! :)

Andrei spunea...

@anonim 1:

Am fost coordonator JobShop 2005 si m-am ales doar cu 1 an picat la faculta.

Am lucrat aproape 6 luni, timp de 12 ore pe zi si la cat de stresat si obosit eram, numai la angajare nu imi era gandu'. Din cauza absentelor la laboratoare m-am ales in schimb cu 1 an picat la facultate. A fost alegerea mea, nu o regret.

Eu nu m-am angajat in urma JobShop-ului coordonat de mine. Il cunosc si pe coordonatorul din 2004, si pe cel din 2006, si pe cel din 2007, si pe cel din 2008 si... suprinzator si pe cel din 2009. Nici unu' din ei nu s-a angajat in urma JobShop-ului pe care l-a coordonat. Sunt mult mai bine informat ca tine din pct asta de vedere. Daca ai alte informatii putem, intr-un cadru aranjat, sa ne intalnim si sa le prezinti.

Da, sunt statistici. De ce nu le ceri organizatorilor in loc sa emiti ipoteze neverificate. Nu crezi ca ar fi mai ok sa te informezi si pe urma sa vorbesti in cunostinta de cauza?

Ultimele 2 fraze sunt fara sens. Sa inteleg ca studentii si absolventii isi cauta de lucru doar in criza, in rest culeg banii din copaci.

Tu ce ai facut in ultimul timp pt studenti? Chiar si pe bani, nu voluntar asa cum sunt membri BEST.

Coordonator JobShop 2005,
Andrei

ps: acesta nu e un raspuns oficial BEST. nu mai sunt membru al organizatiei de 1 an de zile. m-am pensionat dupa 5 ani geniali de activitate. :)

Anonim spunea...

poate ca "Anonim 1" :) facea referire la faptul ca in final da roade sa faci ceva mai mult decat altii. chiar si AIESEC, alta organizatie studenteasca, atragea anul trecut atentia numind voluntariatul cel mai bine platit job http://www.timisoreni.ro/evenimente/alte_evenimente/AIESEC_Timisoara_la_15_ani.html

banuiesc insa ca cei care nu au facut voluntariat pot pricepe mai greu asta :)

si in plus, sunt intr-un fel de acord cu tine: nici eu nu mi-as dori sa lucrez la o multinationala care prefera sa isi bata capul sa participe la un eveniment "de forma" pentru a recruta organizatorii acelui eveniment, mai degraba decat sa le faca propunere de angajare de la primul contact :D

Nicoleta spunea...

eu am o singura dilema. De ce s-ar mai complica acele companii sa participe la genul acesta de eveniment, daca si-ar gasii angajati dintr-o organizatie studenteasca?
...poate pentru ca vor un anumit gen de persoane, calificate pe un anumit domeniu, si care intra intr-o anumita categorie de varsta pe care membrii BEST le indeplinesc sau nu. Ideea e ca in momentul in care iti depui CV-ul la companie in acele zile de stand (datorita existentei JobShop)ai exact aceleasi sanse cu restul lumii.

Dorin spunea...

Jobshop-u' ii o chestie faina... m-am angajat de pe urma unui targ de "job-uri" (nu acesta, dar e irelevant), cu siguranta nu am fost singurul. E o sansa, in cel mai rau caz te pui la curent cu ce cauta firmele si te ajuta sa alegi mai usor locul care ar fi mai potrivit pt tine.

Anonim spunea...

Slab frate, jobshop-uld e anul acesta e slab

Anonim spunea...

mai las-o dracu dca si de jobshop ati ajuns sa va luati...

Dorin spunea...

in afara de primul post anonim, nimeni nu s-o luat de Jobshop... tu citesti inainte sa postezi?