luni, 22 februarie 2010

Asemănări si Diferenţe

De multe ori "Ligile Studentesti" sunt denumite si "Organizatii Studentesti" sau "Asociatii Studentesti", lucru care poate arunca o anumita ambiguitate asupra termenilor. Avem pe de o parte adunaturile de studenti avizi dupa afirmare si parvenire care se pun laolalta in Ligile Studentesti, iar pe de alta parte avem adevaratele Organizatii Studentesti in genul AIESEC sau BEST care ofera niste oportunitati tinerilor fara sa astepte castiguri personale din partea autoritatilor de orice fel.

Practic, menirea Ligilor Studentesti, dar si a celorlalte organizatii, este de a intreprinde actiuni venite in intampinarea nevoilor studentilor sau in general a tinerilor. Pentru ca in cazul Ligilor din UPT nu prea exista, inca, proiecte asupra caruia sa ne putem pronunta, ne indreptam privirea spre Liga Studentilor de la Universitatea de Vest, OSUG ... aaa ... OSUT.

ITFest este un proiect marca OSUT, despre care organizatorii ne spun urmatoarele: Este unul din cele mai mari şi de succes proiecte ale OSUT-ului. S-au desfăşurat până acum 4 ediţii şi de la an la an, a crescut ca mărime. Festivalul are loc de regulă în luna martie. Prin realizarea acestui proiect urmărim facilitarea accesului tinerilor la informaţii de natură IT şi a legăturii tinerilor cu firmele din domeniu prezente în România, prin crearea unui mediu comun de lucru, prin discuţii şi prezentări.

Ca orice actiune, proiectul ITFest are nevoie de promovare. Pentru asta, departamentul de PR al OSUT-ului ia legatura cu mai multi "Parteneri Media" in dorinta de a-si face cunoscuta actiunea. Sa aruncam o privire asupra celor care au promovat ITFest2009, fapt pentru care si-au castigat un loc de cinste in vitrina Partenerilor Media:

Avem in imaginea de mai sus un anume site, arenait.net, pe care l-am luat drept exemplu. Sa vedem acum si cat de importanta a fost sustinerea acestui partener:Oau! Dupa aproape 1 an de la publicare, articolul prin care acest Partener Media promoveaza evenimentul ITFest a adunat impresionantul numar de 19 vizualizari. Putem banui ca cel putin jumatate le-a facut chiar autorul.

Este, totusi, un caz fericit. La sectiunea de sustinatori a ITFest2010 bate vantul crizei, dupa cum observam in imaginea de mai jos:
Criza este atat de mare incat partenerii media nu mai beneficiaza nici macar de link-uri spre site-urile lor. Sa fie vorba despre criza economica mondiala sau criza de personal din Departamentul PR al OSUT-ului?

La polul opus al nivelului de profesionalism avem JobShop-ul celor de la BEST, despre care o sa va spunem mai multe in perioada urmatoare. Un proiect facut de catre studenti si pentru studenti, care tinteste acum mai mult ca oricand o problema esentiala: locul de munca.


***Asadar, doua organizatii studentesti - doua proiecte. Organizatorii (in ambele cazuri): Studenti. Utilitatea si seriozitatea actiunilor: diferenţe imense.

4 comentarii:

Anonim spunea...

http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/studentii-din-timisoara-invitati-sa-si-aleaga-cei-mai-tari-dascali/cn/news-20100222-01575039

Darius spunea...

Intre timp s-au schimbat unele lucruri pe site. Contorizarea vizualizarilor am introdus-o doar de ceva vreme.

Acum un articol normal aduna cel putin 160-170 de vizualizari.

Oricum, e posibil ca evenimentul sa nu fi starnit prea mare interes, ce-i drept.

Anonim spunea...

deci cam 160-170 de membri are OSUT... cred ca ii in regulamentul lor pe-acolo obligativitatea sa vizualizeze macar o data orice articol de pe site-u' ala.

Oana spunea...

Si care e problema ta? Nu poti sa dormi noaptea din cauza ITFest-lui? Mai lasa criticile...