vineri, 26 februarie 2010

Pomana Biletelor La Phoenix - Detalii Suplimentare

După ce ultima "intalnire cu studentii" nu s-a sfarsit tocmai fericit pentru stimabilul nostru Rector Robu, mai nou se pare ca la astfel de intalniri participarea se face pe baza de invitatie primita personal prin telefon. Asta pentru a exista siguranta ca nimeni nu o sa aiba tupeul sa comenteze cumva contra, iar daca o face sa nu ramana fara repercusiuni impertinenţa.

Pentru mai multe detalii puteti citi parerea unui student care a fost prezent la Pomană si a reusit, totusi, sa nu fie orbit de "binefacerea" de care a avut parte. Felicitari pentru atitudine!

In alta ordine de idei, tot Horia (studentul amintit mai sus) se arata surprins de faptul ca reprezentantii studentilor din organismele de conducere ale UPT nu sunt alesi tocmai de catre studenti, ci de diversi alti "reprezentanti second hand". Situatia sta exact asa si nu o data am vorbit (scris) despre asta. Grav, dar adevarat. Pentru a putea sa duci problemele colegilor tai "mai sus" este nevoie sa te incadrezi mai intai in standardele impuse de catre lingaii facultatii tale. De ce? Pentru ca ei te voteaza. Prin urmare, tragem o concluzie cat se poate de evidenta: studentii reprezentanti sunt, de fapt, reprezentantii ligii facultatii, in nici un caz reprezentantii studentilor. Ale cui interese sunt servite de catre ligi am subliniat cu diverse alte ocazii.

Observam cu usurinta ca lucrurile in UPT, din punctul de vedere al reprezentarii studentesti, sunt cat se poate de anormale. Mergand pe o logica de bun simt spunem ca ceva trebuie sa se schimbe. Cum? Cand cu totii, reprezentanti ai studentilor si conducere UPT, sunt mana in mana si au relatii amicale. Cand cei care ar trebui sa se "bata" pentru drepturile noastre primesc de pomana diverse lucruri de la cei cu care ar trebui sa se "bata".

Citam din Statutul Studentului: "Reprezentantii studentilor vor fi alesi direct de catre studenti, fara a putea fi impuse restrictii din partea conducerii Institutiilor de Invatamant Superior asupra studentilor eligibili pentru a fi alesi."

Aoleu! Atunci cum ramane cu depunerea de CV-uri si alegerea facuta doar de cativa membrii de liga? De nedreptatile facute de Ligi contra noastra, a studentilor, cine trebuie sa ne apere?


***La pamant este reprezentarea studentilor la nivelul Universitatii (Facultatilor), atunci cand vine vorba de relatia student - profesor. Mai tragic este, insa, ca aceeasi incompetenti din Ligi, carora le curge din gura de inteligenti ce sunt, pretind sa reprezinte si interesele studentilor din Complexul Studentesc. Abia aici prostia lor isi arata cu adevarat nemarginirea. Oricum, dintre Univers si Prostie, pana acum doar despre cea din urma s-a dovedit a fi infinita. Ai nostri reprezentanti pot fi cu siguranta un argument solid pentru o astfel de concluzie.

PS: Fiecare student din UPT stie cum este ales "Seful de An". Si pretendentii acestui post trebuie sa isi depuna CV-ul la Liga aferenta, asta ca sa fie clar ca totul se invarte in jurul aceluiasi c****. Deci, nu este cazul sa mai fie aruncat ca si argument de reprezentativitate faptul ca au drept de vot in liga si şefuţii de an. Asta poate ţine numai in faţa lui Robu sau a unora care habar nu au ce inseamna cu adevarat viata de student.

10 comentarii:

Speedy spunea...

Mai omule...raman socat cand citesc blogul tau. Acuma am vazut pe mess ceva legat de blog si am zis sa intru si eu sa vad ce e cu pomana asta. Sunt si eu un presedinte de liga la Organizatia Studentilor Hidrotehnisti. Ma uimeste articolul tau si parca ai vorbi de manevre masonice cand zici ceva de ligi si de Robu. Nu am mult timp acuma sa dau reply la tot....dar pe scurt iti spun cel putin la mine cum sta treaba...dar cred ca este si la celelalte asa. In anul 1 am fost invitat sa fiu membru in liga pentru ca aveam 10 ani de experienta in ONG-uri...eram de 4 ani la Org. Nat. Cercetasii Romaniei si la forumul german de tineret al banatului de 8. Am organizat evenimente locale, regionale, nationale si internationale. Cel international am fost doar membru orgnaizator, restul am fost organizator principal. Cei din liga aflasera de mine si e logic ca este un ONG si liga studentilor si au nevoie de oameni cu experienta, asa am intrat si eu. De cand sunt la liga cunosc doar 3 oameni care au venit de buna voie sa zica "ce faceti pe aici? vreau si eu sa ma inscriu". De 1 an sunt presedinte de liga pentru ca predecesorul meu a terminat. Am ramas singurul existent in liga. M-am apucat sa vorbesc cu colegii cu care ma intelegeam mai bine sa ma ajute, sa se implice si ei...si dupa 3 luni, am reusit sa strang 5 oameni. Unul era prietenul meu cel mai bun din an si restul s-au implicat datorita balului bobocilor si pontentialul castig care revenea fiecaruia daca ramaneau bani. Vreau sa-ti spun ca dupa ce i-am strans pe toti am facut alegeri pentru presedinte, vice si altele, cauta-i si intreaba-i. Incetul cu incetul le-am povestit cum sta treaba cu ligiile, ce trebuie sa faca, ce avantaje si ce dezavantaje sunt si tot ce stiam si eu. Te anunt ca datorita ligii am acumulat 6 restante din 10 pe care le am. A trebuit sa lipsesc la seminarii si cursuri pe timpul meu sa fac rost de sponsorizari pentru bal, sa organizez concursuri de sah, sa fac alegerile pentru studentii consilieri ai facultatii de hidrotehnica...mi-am mancat zilele si decanul statea cu mainile in san. Nu am fost motivat la nimica. Te anunt ca nu stau in Timisoara, fac naveta si in fiecare joi la 20 este intalnire cu COSPol-ul, cele mai multe intalniri cu Robu erau seara, nu am reusit decat de 2 ori anul asta universitar sa ies si eu in NO NAME sau in ceva club unde se implica ligiile, deci...nu e chiar bine. La intalnirile libere cu Robu au venit foarte putini studenti, dar s-au strans pe parcurs de 2 saptamani cred ca 15 pagini de plangeri si diferite observatii de la studentii din complex. Ati fost si voi acolo, tu cu inca cineva erai si te-ai certat cu Robu fara sa ajungi la vreun consens. Va inteleg problema cu caminele, ca este naspa sa stai 6 in camera, dar vezi si tu ca se face tot posibilul ca sa-si permita cat mai multi sa stea la facultate. Nu toti isi permit sa stea in chirie. Ca sa revenim la subiect putin, iti spun ca datorita ligii am avut pierderi la scoala, am umblat cu acte si toate kkturile de stateam pana seara sa le termin ca sa nu avem probleme si multe altele.( imi pun postul in 2 mesaje ca nu ma lasa tot)

Speedy spunea...

Cu ce ma rasplateste Universitatea pentru tot ce fac pentru studenti?Proiecte culturale, pentru practica lor, serile studentesti prin cluburi...tin sa te anunt ca de 1 luna ma zbat impreuna cu colegii mei sa facem alegerile pentru consilieri si senator ai fac. Am pus afise cu 2 saptamani inainte de alegeri, ca sa aduca candidaturi, cv-uri pentru aceste functii, nu am primit nici una...am umblat noi sa cautam studenti cu nota peste 8 de la toate specializarile si sa vorbim cu ei sa-i convingem sa se implice. Si te anunt ca sunt optimist zicand ca saptamana viitoare cred ca terminam in sfarsit. Deci, cu ce ma rasplatesc studentii pe mine pentru sacrificiul care il fac? Ca sa fim realisti acuma, mai mult am pierdut fiind la liga. Iti zic eu...fac misto, scriu articole ca tine, si nu numai. Profesorii fac ceva? Uite ca din cand in cand unii din ei ne mai invoiesc 1-2 cursuri pentru diferite activitati pe care le avem. Decanatul face ceva? Un cacat, totul legat de studenti ne este reprosat noua si nici macar 1 absenta nu ne-au motivat pentru balul bobocilor dar au participat la el, au baut pe protocol, toti s-au simtit bine. Ca sa vezi de ce nu ne luptam cu Robu, ci colaboram cu el...Robu este singurul care stie ca noi ii spunem ce cacaturile ce se petrec legat de profesori, de complex, de decanate, daca vrem sa facem un proiect cum este la Ligii Ac( au facut o sala de sah dotata foarte bine in cladire cu Park Place) ne ajuta financiar, cu relatii pe la primarie si pe unde mai trebuie, el face chestiile de care avem nevoie dar nu avem posibilitatea sa le facem noi. Cand primim si noi un bilet la Phoenix, ca un cadou de 1 martie, raspunsul tau este pomana. Tu crezi ca eu stau in biletul asta? Este un gest simpatic, ceva de genu "nah, luati bilete si distrati-va si voi". Eu zic ca meritam mai mult decat un bilet la Phoenix, ca ma cac pe ei 25 de lei cat e un bilet. Dar apreciez omul care vede ca facem totul pentru nimica in principiu (dezvoltare personala, prieteni, proiecte si distractie) si totusi face din cand in cand gesturi de bun simt. Am scris acuma mai mult suparat pe ce ai scris in articol si este posibil sa fi gresit gramatical pe aici, sa ma fi agitat fara rost dar crede-ma daca oamenii ar vrea sa devina presedinti de liga, daca asta e asa de important pentru mandria lor...sa se inscrie in liga, sa faca proiecte, sa se implice...si anual se fac voturi pentru toate functiile din liga. Daca este bun sunt convins ca este ales. In AC se schimba lumea destul de des, in mecanica tot dau de membrii noi si stiu ca s-a schimbat si la ei presedintele...functiile circula si este normal sa fie in interiorul organizatiei. Iti amintesc ca este un ONG si cred ca este normal ca membrii inscrisi sa poata sa voteze pentru diferitele functii. Ei sunt cu adevarat cei carora le pasa de ce se face pentru studenti.Te-am lasat. O seara buna si asa cum te respect eu pe tine ca observi chestii si vrei sa lupti sa faci o diferenta pentru studenti, asa iti cer si eu numai sa ne respecti ca si cum respecti alti studenti, nu mai mult. Salut

horia spunea...

Hey! Uite ca nu sunt "anonim" asa cum am vazut ca e terndy pe acest blog. Am citit ce ai scris si mi se pare ca ai un punct de vedere relativ ok. Eu, nu stiu cum acest blog reuseste sa exprime ce am vrut eu sa zic, asa ca te invit sa citesti ce am scris eu. Cred ca ti se va parea de bun simt ce am scris.
Bottom line: student reprezentant nu e un job interview. CV-ul nu-i priveste pe cei din liga.
Faptul ca tu, ca membru/presedinte, ai facut atatea chestii, nu inseamna decat ca ti-ai facut datoria. Din partea mea, esti tare. Iti dau o bere linistit.
Problema mea e una foarte clara, nereprezentata in acest post. E una de transparenta si de activitate a acestor "studenti reprezentanti".
Daca stai si te gandesti, asa un pic, in liniste, la acest proces de alegere, iti vei da si tu seama ca e un pic ciudat. Putem discuta mult si bine pe tema asta.
Eu vreau sa, "cercetez" problema mai in detaliu si sper sa aflu noi raspunsuri, pentru care va invit la mine pe blog sa le cititi. Momentan, minunata Liga, nu mi-a raspuns la mail. Voi incerca insa sa ma implic in problema, ca sa nu zica nimeni ca "ma trag pe cur" in clasicul stil romanesc.

ComplexTM spunea...

Speedy, ai dreptate in tot ceea ce ai spus si din pacate studenti care se implica cu adevarat, la fel ca tine, au de suferit din cauza imaginii create de cateva exemplare nefericite.

Sunt persoane care si-au cladit o cariera in urma atitudinii lor dispretuitoare la adresa studentilor si mai mult decat binevoitoare la adresa UPT. Ei sunt cei impotriva carora trebuie sa va exprimati si de care trebuie sa va deziceti. In momentul in care se fac lucruri pozitive pentru studenti poti sa fi sigur ca veti avea tot sprijinul si se va observa asta.

Trebuie sa invatati ce inseamna reprezentare studenteasca. Trebuie sa intelegeti ca ligile nu sunt ONG-uri, ci sunt LIGI STUDENTESTI. Voi aveti obligatia statutara de a apara drepturile studentilor. Voi sunteti avocatii studentilor, indiferent ca au dreptate sau nu. Voi reprezentati, nu activati non profit dupa bunul plac. Toate astea nu se impaca deloc cu beneficiile venite din partea UPT, indiferent in ce constau ele.

Sunt lucruri care pot fi si trebuie sa fie schimbate. Trebuie gasite modalitati de activare a tuturor studentilor dintr-o facultate cand vine vorba de alegerea reprezentantilor, trebuie castigata legitimitatea. Este nevoie de transformari profunde ale principiilor pe care functioneaza ligile studentesti din UPT.

Puteti schimba ceva si puteti da un semnal ca ligile studentesti merita sa isi recastige respectul din partea studentilor. Cand ai studentii de partea ta nu mai simti nevoia nici unui alt beneficiu venit din mila de la UPT.


PS: Putem discuta cordial si pozitiv pentru ca in mod cert dorim aceleasi lucruri.

Dorin spunea...

Speedy, te aplaud ca te implici dar mai multe lucruri nu mi se par in regula cu ce ai spus:

1. Cum sa ai in anul I 10 ani de experienta in ONG-uri? Numeri de 2 ori un an? Ca altfel ar insemna ca esti membru de ONG din clasa a 2-a... si daca faci parte dintr-o organizatie de copii si tineret la varsta aia ii zice "activitate extra-scolara" nu "experienta in ONG"... ii ca si cum as zice ca am jucat 12 ani baschet profesionist pentru ca am fost inscris la clubul sportiv scolar din clasa a 2-a, ceea ce nu ii foarte corect.

2. Daca ai stras atatea restante poate fi din 2 cauze: a) ai ales facultatea gresita pt tine sau b) nu ti-ai organizat timpul cum trebuie. Daca ai vazut ca activitatea de Liga iti afecteaza scoala si viata personala si nici nu esti sustinut de nimeni de ce nu ai renuntat? macar temporar... nici una dintre activitatiile pe care ai zis ca le-ai facut la Liga Hidrotehnicii nu mi se par cruciale... puteau fi trecute pe plan secundar.

3. Ligile ca organizatii de reprezentare nu ar trebui sa aiba statuturi de ONG-uri, sunt mai aproape de sindicate ale studentiilor, de avocati ai lor... si membrii nu ar trebui sa primeasca compensatii pentru munca ce ei o considera voluntariat. De ce crezi ca a fost greu sa recrutezi oameni in liga? Pentru ca nimeni care vrea sa faca ceva nu o sa vrea sa se amestece cu toti lingaii si profitorii care sunt acuma in ligi. Vezi in blogul lui Horia articolul cu CV-ul... Selectia in Ligi (se pare ca nu si in cea de la Hidro) e nepotrivita ca sa spun frumos.

Cu un lucru sunt de acord, cei care ajung in Liga ar trebui sa se implice si sa COMUNICE cu studentii si sa ii apere in fata hotararilor conducerii UPT care nu le sunt favorabile. Un exemplu, discutia presanta despre bagatul a 6 studenti in camera de 4, in loc sa fie 2 persoane (din care una sta in camin de 2) la o intalnire cu Robu care sa ii zica ca nu-i normal, sa fie 20, 200... la o adica studentii fac universitatea nu rectorul. Daca ei vor studenti slugi si gudurei sa zica si cu aia o sa ramana. Chiar asa daca ai fost la sedinta respectiva si spui acuma ca "ne intelegi" la faza cu caminul, de ce nu ne-ai sustinut acolo?

Imi pare bine ca exista si oameni ca tine prin ligi, dar nu iti strica viata pt ceva daca nu esti sustinut. Sunt mai multi oameni de nimic prin ligi decat cei care fac ceva. Reprezinta-te pe tine prima data, pe cei ce vor dupa aia si pe restul cand ramane timp. Sunt sigur ca nu de oamenii ca tine se vorbeste de rau pe blogul asta.

Speedy spunea...

Salut din nou. Da, stand sa mai analizez, totusi asa este, ar trebui sa se implice toti studentii in alegera diferitelor reprezentari. Uite, de exemplu anul asta pot sa zic ca eu personal am organizat pentru prima data alegerile. Am anuntat cu 2 sapt. inainte ca sa-mi aduca scrisori de intentie si cv-uri..nu a venit nimeni si timp de 2 saptamani i-am cautat pe toti anii, am mers la o ora importanta unde erau peste 75% si am facut alegerea in mod democratic, au fost propusi de studentii anului 1-2 persoane si au votat prin majoritatea simpla. Dupaia la consilieri si senatori, exact la fel au fost. Au existat presiuni din partea decanatului sa punem unu de la X specializare si alte discutii dar intr-un final am gasit persoanele bune pentru studenti si nu pentru decanat. Va reamintesc ca si pe acesti reprezentanti i-am cautat de m-am saturat. Toate alegerile au respectat regulamentul si sefii de an fiind alesi prin majoritate simpla am presupus ca el reprezinta majoritatea aia, nu? Banuiesc ca mi-am facut datoria. Cam asta cu reprezentarea. Cel putin la noi studentii nu au dorinta de a se implica. Ei se multumesc ca vin la facultate, merg pe no name...si cam asta e tot. Mi-ar placea in schimb sa fie asa cum ati zis voi. Sa se uneasca toti, sa voteze toti, sa fi sustinut de toti. Asta chiar ar fi un caz perfect de reprezentare studenteasca, numai ca ar trebui sa nu fie atata indiferenta printre studenti.
Acuma la tine Dorin.
1.Am fost din clasa a 3-a mai exact. Un ong in care nu este limita de varsta si erau si copii si tineri si adulti. Ai dreptate in schimb ca nah, eram mic si nu poti neaparat sa zici ca este experienta in ONG-uri. Totusi tin sa precizez ca la 15 ani am ajutat la organizarea evenimentului international "Saptamana europeana a tineretului si al culturii". Am participat pentru ca noi aveam grija de musafirii nostri din diferitele tari, noi eram cei care faceam spectacole si ne implicam activ in tot. Erau si tineri de 18-25 si chiar mai batrani, dar fiecare avea treba lui si cel putin la momentul ala, simteam toti ca avem partea noastra de implicare. Activitati ca astea m-au facut sa vreau tot mai multe.
2. Da, am inteles ca am ales facultatea gresita din anul 2, dar nu sunt genul care renunta asa usor. Daca tot m-am inscris si am trecut anul si nu-mi mergea atata de prost incat sa nu fac fata, am zis ca merg mai departe. Serios, a fost o alegere proasta si-mi asum responsabilitatea. Ce fac acuma este o rezerva de siguranta a domeniului profesional, asa privesc eu lucrurile. In ceea ce priveste timpul...da, nu mi l-am organizat bine pentru ca pentru mine sunt foarte importante activitatiile extrascolare. Avand in vedere situatia cu alegerea facultatii, pot sa zic ca sunt mai importante. Vreau sa lucrez in domeniul de tineret pe viitor si cand ai proiecte in spate, vrei tot mai multe si tot mai mari. In plus nu sunt genul care sa renunte daca ceva nu merge si sa gasesc solutii, care intr-un final le-am gasit. Activitatiile nu sunt cruciale, daca stai sa te gandesti 1-2 proiecte din poli sunt cruciale in sensul asta, dar sunt importante pentru noi ca liga, pentru studentii de la noi si pentru motivarea membriilor din liga. Este important sa ai activitati si sa implici oamenii in ele pentru ca ii motiveaza, se simt utili si bine ca fac ceva. Studentii ne vad ca nu stam pe degeaba si se baga si ei...asa ne cladim si noi imaginea de liga in facultate. Oferindu-le studentilor ce vor, primim si sustinerea lor nu?

Speedy spunea...

3. Deasupra ligii exista ceva mai important. Exista consiliul studentilor reprezentanti format din sefii de an, consilieri si senatori. Ei sunt deasupra ligii pentru ca reprezinta toti studentii si la nivele mai inalte. Daca se organizeaza si fac aceasta intalnire, fiind si consilierii si sentorul, subiectele ajug in consiliul facultatii si daca nu se rezolva in senatul universitatii. Datorita faptului ca nu se organizeaza studentii, nu se implica, doar de asta cred ca s-au facut ligiile de la inceput. Ca sa fie permanent o legatura intre studenti si cadre didactice si de conducere a facultatii resp. a universitatii. Trebuie insa sa recunosc ca habar n-am cum merge treaba la restul ligiilor pentru ca eu am relatii de prietenie cu unii si cu unii de colegialitate dar nu m-am pus sa intreb detalii de genu. Joia viitoare am de gand sa discut subiectul asta la COSPol si sa vad ce raspunsuri au ceilalti legata de acest subiect.
Legat de sedinta cu Robu, nu m-am bagat la discutia cu caminele pentru ca inteleg ambele parti. Nici mie nu mi-ar conveni sa stau cu 5 in camera, dar in acelasi timp nici mie nu mi-ar conveni sa nu am loc daca am o nota mai slaba si sa trebuiasca sa stau in chirie, asta daca am bani. Este totusi mai bine cu spuneti voi, pentru ca asa s-ar reduce masa de studenti si diplome date pe banda rulanta, s-ar profesionaliza putin facultatea dar si Universitatea ca si institutie este o firma defapt. Ei castiga bani de la stat pentru studentii la fara taxa. Caminele sunt personale si trebuie sa aibe cumva grija de ele si sa mearga afacerea bine. Vorbesc in necunostiinta de cauza, dar cred ca totusi sunt destul de rezonabile preturile de 90-95 de lei pe luna la camin. Ca baile sunt destul de ok, caldura ca in camine nu am acasa, stiu ca sunt si bucatarii, sunt sali de studiu...sunt ceva conditii pentru un pret rezonabil. In chirie de exp. prietena me da 90 de euro(378 lei)+ intretinerea si mai sta cu 2 pers. Camera nu e mare. Incape un pat, un dulap si biroul ei...mai ramane un spatiu de 1m pe 2m de mers. Diferenta de pret este de 4 ori. Este discutabila chestia dar va inteleg si va respect opinia.
Si mie imi pare bine ca sunt studenti ca voi si sper sa imprastiem modul asta de gandire la cat mai multi, poate ajungem la ce ar trebui sa fim...niste studenti uniti tot timpul pentru interese comune!

Anonim spunea...

speedy...sa ne-o sugi cu ONG-urile tale !!!!

Speedy spunea...

Eu zic sa mergi mai mult la scoala, sa mai inveti cum sa comunici cu oamenii si sa-ti faci o prietena care sa-ti rezolve problema!...daca nu-ti convine ce scriu si eu pe aici dc mai citesti?

Anonim spunea...

Pentru anonimul din 27 februarie 2010, 21:10

Exagerez brothere... Speedy e unul din baietii buni. Injura pe cei care merita sa fie injurati ca sunt destui :)