sâmbătă, 27 martie 2010

Experiente Studentesti: Bursele In UPT

Probabil ati auzit de nenumarate ori intrebarea "Au intrat bursele? Cand intra?". Niciodata nu se stie o data precisa, niciodata nu se respecta un astfel de termen. De ce? Pentru ca in UPT incompetenta este la ea acasa, iar Ligile Studentesti, care ar trebui sa faca presiuni in beneficiul studentilor, sunt mai preocupate cu propriile lor jocuri interne.

Avem in cele ce urmeaza povestea unui student care a hotarat sa incerce de unul singur sa afle care este, pana la urma, traseul burselor si de ce ele nu vin niciodata la timp:

" Miercuri 24.03.2010 am fost la caminul 4c la social sa ma interesez de bursa. Doamnele de acolo au spus ca nu au sosit dosarele de la facultati si ca nu pot face nimic pana ce acestea nu vin. Bun...

Urmatoarea zi am fost la secretariatul facultatii AC, info unde am intrebat-o pe doamna secretara cand se trimit dosarele cu bursierii catre social? Aceasta mi-a raspuns foarte amabil si subliniez "foarte amabil" (foarte putine secretare mai vorbesc cum vorbeste dansa) ca dosarele au fost trimise astazi 25.03.2010 catre social si ca bursa va trebui sa intre cat de curand, poate chiar vineri (26.03.2010). Am multumit frumos si am plecat.

Avand in vedere ca stiu ce "pot" doamnele de social, in data de 26.03.2010 le-am mai facut o vizita ca sa fiu sigur. Intru la dansele in birou, si le vad pe toate trei cum stau povestesc si mananca. Am salutat frumos si le-am intrebat din nou cand intra bursele? La care una dintre secretare imi spune pe un ton net superior "dupa Pasti". Nu-mi venea sa cred ce aud. Am intrebat "cum dupa Pasti?" daca dosarele le-ati primit ieri? La care aceeasi secretara se uita nervoasa la mine si imi spune: "Dar tu crezi ca noi numai asta avem de facut aici? Tu ai idee cat de multi studenti sunt? Am primit dosare de la 4 facultati si dureaza foarte mult sa le introducem datele la toti!!".

Cand am vazut ca ridica tonul la mine fara motiv i-am spus: "Doamna nu urlati la mine pentru ca am draptul sa stiu toate lucrurile astea si nu cred ca dureaza 2 saptamani sa introduceti informatiile, avand in vedere ca sunteti 3 persoane aici! Noi avem de platit caminul care nu asteapta pana "dupa Pasti" si nu toti suntem atat de instariti ca sa nu depindem de bursa asta".
Cand a vaut ca nu i-a mers asa cum a vrut s-a mai inmuiat, timp in care o alta secretara imi spune ca s-ar putea sa intre pe luni. Atunci le intreb: "Pana acum spuneati ca nu puteti asa de repede sa trimiteti datele la bucuresti si acum spuneti pana luni. Ce sa cred?". Raspuns: "Pai da dar nu depinde de noi ci de cei de la Bucuresti...".


Nu am mai spus nimic pentru ca nu avea rost ... chiar nu avea ... nu avem cu cine sa vorbim... "Multumesc, o zi buna in continuare" a fost raspunsul meu, si am plecat... "


***Acestea sunt problemele reale pe care le au studentii in Universitatea Politehnica din Timisoara. Bataia de joc la care sunt supusi de fiecare data cand intra in contact cu un angajat UPT, fie el de la Rectorat sau de la Serviciul Social.

Poli este asemeni unui sat fara caini, toti fac exact ce vor si cand vor. Nu stiu ce inseamna bunul simt si onorarea unor obligatii. Nesimtirea este, practic, cea mai pregnanta caracteristica a celor care ar trebui sa fie in slujba noastra, a celor care SUNT PLATITI DE NOI pentru a lucra in interesul nostru.

Ce fac Ligile? Ce fac reprezentantii nostri cand noi, studentii, suntem calcati in picioare de niste incompetenti? Incearca sa isi mai adauge o functie la CV nefiind constienti ca asta n-o sa-i recomande ca fiind altceva decat niste mancatori de rahat si pupatori in fund. Si nu e de vina doar unul sau doi sau trei. Sunt de vina toti membrii Ligilor Studentesti din UPT care nu inteleg ca e cazul sa Ia Atitudine!

9 comentarii:

Anonim spunea...

de multe ori facultatile tin banii in banca sa ia dobanda, da-i in ma-sa de cacanari. ligile sunt de toata prastia in ziua de azi, adunatura de mici pisarcosi cu aere de sefuleti, unde sunt ligile de acum 6-7 ani care aveau sefi ce puneau piciorul in prag...

Kre spunea...

Altă problemă pe care eu nu reuşesc să o înţeleg e cand şi cum se decontează abonamentele de RATT. Mai exact nimeni nu ştie să îmi spună cu exactitate ca banii intră în cont la o dată fixă sau după x zile de la depunerea abonamentului sau orice altă informaţii... Astfel că în momentul de faţă am 2 abonamente blocate în stadiul ăsta (adică aproape 100 ron, fără ceva). Cel puţin asta e situaţia la FMPT (unde sunt la master). Nu ştiu cum stă treaba prin alte facultăţi pt că pe vremea când eram la AC nu prea m-am agitat după asta.

Unknown spunea...

Acum cateva zile a fost intalnire cu decanul de anul, pt a ne spune problemele, eu unul nu am bursa, dar nimeni altcineva nu a mentionat problema asta..
Cand sunt intrebati de probleme nu zic nimic, dar dupaia se plang peste tot, cum sa faci treaba asa..

Anonim spunea...

Andreiz, poate pentru ca studentilor le este scarba de ligile studentesti. Nu-i poti nici invinovati pentru asta. E dreptul lor sa nu vorbeasca cu niste lingai care pe deasupra mai sunt si prosti.

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Unknown spunea...

Anonim, intalnirea a fost organizata de decanat, nu de vreo liga. Deci cine a avut probleme si a tacut e prost.

S-a rugat dl decan de ei sa vorbeasca si nimica, cum sa faci treaba asa?

Alex spunea...

Mi se pare putin stupid postul in masura in care toate organizatiile intra in aceeasi oala.
Eu personal m-am interesat aproape zilnic de starea dosarelor si a listelor cu bursieri pentru ca aveam stundeti care ma intrebau si trebuia sa stiu ce sa le zic.
La facultatea de chimie, motivul pentru care nu s-au introdus pana acum dosarele a fost pentru ca dosarele nu au fost inca trimise la serviciul social. Motivul pentru care nu au fost trimise a fost intarzierea cu care unii studenti au adus actele necesare pentru bursele sociale. Stiindu-le situatia financiara, decanatul a ales sa amane putin procesarea burselor tocmai pentru a le putea da sansa celor care pot dispune de bursa sociala sa aduca toate actele.

Iar legat de cel car zicea ceva de abonamentele RATT. Acestea din cate am observat se strang si se trimit o data pe luna pentru deconturi, lucru care pe mine m-a frustrat si le-am sugerat secretarelor sa le trimita in fiecare saptamana , indiferent ca sunt 2 sau 3.

Acum ca au tinut sau nu cont de asta nu am de unde sa stiu pana cei cu problema in cauza nu ma contacteaza sa imi spuna daca s-a rezolvat sau nu

Kre spunea...

Mdap... ieri mi-au intrat banii in cont, pentru toate 4 abonamentele depuse (3 le-am depus prin 1-2 martie si 1 unul ceva mai recent, saptamana trecuta). Macar daca ar spune clar "Da, intra toate la sfarsitul lunii" sa stim si noi de-o treaba. Daca apare ceva nou o sa vad cand il depun pe urmatorul.

Anonim spunea...

Mare dreptate ai. Angajatii de la UPT se cred atat de superiori :|. Si pe mine ma scot din sarite