vineri, 16 aprilie 2010

Marea Dezinsectie In Complex - Merita Deranjul?

Ecourile postarii cu gandacii din cateva camine nu au intarziat sa apara si primele zile de dupa Vacanta De Pasti ne-au gasit pe toti locatarii Complexului Studentesc cu camerele intoarse pe dos (nu ca in restul timpului ar fi toate aranjate si puse la punct).

Motivul? Marea dezinsectie. Trecand peste faptul ca au mai fost inca 10 astfel de actiuni inainte fara absolut nici un rezultat, initiativa este pana la urma laudabila. Avem gandaci, trebuie sa ii exterminam. Se pune, insa, problema CUM FACEM ASTA.

Zilele acestea cineva pare-se ca a luat o proba din substanta cu care sunt murdarite camerele din camine si a avut marea "surpriza" sa descopere ca avea o concentratie de 3 ori mai slaba decat trebuia in mod normal sa aiba (proportia fiind de 1:9 in loc de 1:3).

Exista, deci, doua mari motive posibile pentru care ne sunt calcate in picioare camerele in mod regulat de indivizi care ni le murdaresc cu o substanta alba fara nici un rezultat:

1. Conducerea UPT este incompetenta si de o prostie rara.
- e prima presupunere care ne vine in minte, dar refuzam sa o credem adevarata. Este greu de crezut ca o firma poate sa pacaleasca pe Sefii unei Universitati si sa ia bani pentru ceva ce nu face.

2. Cineva cu putere decizionala din UPT ia spaga cu nesimtire.
- este al doilea posibil motiv pentru care se da de 10 ori cu o substanta impotriva gandacilor, care nu face altceva decat sa-i inmulteasca.


***Asadar, excluzand primul caz (incompetenta), ne mai ramane doar sa intrebam pe cel sau cei care iau spaga in UPT pentru ca noua sa ne fie ravasite camerele periodic fara nici un rezultat: Macar merita banii?

Noi, studentii, suntem de treaba. Nu ne deranjeaza ca diversi sa se imbogateasca pe spatele nostru, ne-am obisnuit deja. Ar fi, totusi, frumos sa stim daca efortul de a ravasi haine prin camera si a suporta un miros oribil se materializeaza intr-o suma frumusica in buzunarul cuiva. Ar fi pacat sa facem toate astea pentru "3 Lei".

13 comentarii:

Anonim spunea...

Nu s-au inmultit gandacii de cand cu dezinsectia. Din cauza concentratiei slabe a substantei gandacii nu mor ci doar o iau razna si incep sa umble peste tot.

Dar e bine macar ca ies din ascunzatoare si ii putem lua la talpa/slap :))

Anonim spunea...

subscriu la comentariul de mai sus,,:P

n0b0dy spunea...

Concentratie de 3 ori mai slaba?

E bine, inseamna ca nu e asa mare criza/foame de bani... Nu cred ca e cineva prea naiv prin complex care sa nu fi stiut, dinainte sa vina cu dezinsectia ca... mai mult vor stropi cu apa, decat cu solutie.

Cred ca trebuie sa fim recunoscatori ca nu au folosit o proportie 1:5 sau 1:7 :|

Flavia spunea...

Eu m-am resemnat cu gandul ca cei cu dezinsectia doar imput tot... si cam atat.

Plec din camin vreo 2 zile si ma intorc cand nu mai miroase.


Mi-am cumparat raid spuma, dau cu el in fiecare luna prin toata camera si parca nu mai sunt atatia gandaci...

Ma intreb daca nu cumva firma celor care fac dezinsectia nu apartine cuiva din UPT.

Anonim spunea...

prima conditie ca sa scapi de gandaci dupa o dezinsectie, fie ea si de rahat cum spuneti voi ca s-a facut, este sa pastrezi curatenia in camera! ia incercati sa luati probe de "substanta" in ceea ce priveste curatenia prin camerele caminelor, eu zic ca o sa ramaneti surprinsi :))

Unknown spunea...

Inainte cu doua zile de "MAREA DEZINSECTIE" a venit seful de camin la fiecare in camera si ne-a zis sa dam toate paturile la o parte, sa dam dulapurile in mijlocul camerei, sa facem loc la cel care trebuia sa vina sa dea cu solutie. Ne-a mai zis, ca cine nu va fi prezent in camera, chiar daca are cursuri/laboratoare/seminarii, sa stea in camera cand va fi presupusa dezinsectie, va primi amenda 50 de lei, citez: "pe cap de vaca furajera". Ne-am supus si am facut cum a zis.
Seara, dupa presupusa "dezinsectie", umblau goangele ca la ele acasa. De ce nu primeste cel care trebuia sa dea cu substanta respectiva amenda pentru ca nu si-a facut treaba cum trebuie? Sa primeasca si el macar 5 lei pe camera de camin unde nu si-a facut bine treaba.
Si acum 10 minute, in timp ce eram in pat si navigam pe net, trecea o goanga nestingherita peste tastatura :|

n0b0dy spunea...

@Dj Chris

La etajul 4 a venit cu o seara inainte. Ne-a zis sa clintim din loc paturile si mesele, cat sa ajunga sa stropeasca. De mutat dulapuri nici vorba, de amenda... nici atat.

Probabil ca tu erai... the choosen one.

@Flavia:

Te primim la noi in camera, nu mai miroase la noi ;)) E drept ca dupa ce am lasat ~3 ore inchis, am lasat geamurile larg deschise pana a 2-a zi :))

Kre spunea...

Nu mai stau in camin, dar intr-o vreme stateam. Chiar acuma 2 veri am ramas (angajat fiind) peste vara in caminul 8, la parter, langa camera X (in capatul holului, unde se tineau lenjeriile de pat etc, un fel de depozit)...
deci nu cred ca am vazut vreodata sau o sa mai vad atatia gandaci printr-o camera. Desigur, or venit cu dezinsectia, au plecat... dar gandacii tot acolo. Mai multe victime am facut cu slapii (cate 4-5-6 pe zi :D)

Anonim spunea...

Cristi, eu zic sa-ti iei gaini si sa le cresti in camera. Asa o sa fie toata lumea fericita. Gainile mananca gandacii, tu mananci gainile sau ouale si totul e perfect. Sau vrabiute.

Unknown spunea...

Mai oameni ... aici nu e vorba de mita...e vorba de prostia si comoditatea unora...cum poti sa scapi de un efect altfel decat indepartand cauza?...ce rost are sa dea cu solutie ca sa omoare gandaci?,,..ca sa vina iara alti?...va intreb..cati dintre voi va legati cosul de gunoi cand il aruncati?... cati curata la bucatarie dupa ce gatesc(fac mizerie)...astea sunt cauzele ...gunoiul inputit din ghena cat si miezeria ce zace in enele bucatari...cum sa se inmulteasca si sa traiasca fara sursa lor de hrana?,,,reflectati un pic la aceste lucru..

Flavia spunea...

serj, ai dreptate si tu, tin minte ca atunci cand am venit in camera la inceputul anului pe langa covorul de gandaci morti pe care l-am curatat a fost si foarte multa grasime pe faianta.

O alta colega a gasit in camera o tigaie plina cu grasime unde isi facusera cuib gandacii.

Din cate am vazut, cel putin cei de la mine de pe palier, leaga sacii de gunoi... pe de alta parte lasa o gramada pe balcon.

Noua ni s-a cerut sa golim dulapurile, spatiul de pe langa chiuveta, cel de langa frigider si sub pat. In camera nu a trebui sa stam, a intrat administratoarea cu cei de la dezinsectie.

@n0b0dy

Mersi pentru invitatie... din fericire am scapat de miros, cred. Am plecat acasa, astazi ma intorc... nu stiu cum a reusit colega mea de camera sa se descurce :))

Robotzelu spunea...

Au pus si pe la noi afise din alea k sa mutam mobila de prin camera si alea-alea... da' nu i-am bagat in seama. A venit nenea ala, a stropit pe langa paturi si dulapuri si a zis sa inchidem geamul. Eu am avut cursuri dupa aia si am venit peste 4 ore... umblau gongile de n-aveau treaba:)) Efect fix poola.
Apoi mai pe seara am vazut si-un sobolan din ala... imens in plm... se plimba lejer pe langa ghenele de jos:) Eu sunt "de la tzara", da' asemenea gheran n-am mai vazut:|

Anonim spunea...

E bine ca l-ai vazut doar jos langa ghene. Eu cand ma duc la buda prima data ma uit dupa sobolani si apoi imi fac treaba. Nu odata am vazut cate unul fugind pe tevile din spatele vasului. Ce sa-i faci...asa e in super caminele europene ale politehnicii.